Træterrasse - fastgøring mod sokkel

Hej

Jeg skal til at begynde på mit træterrasseprojekt. Jeg havde forestillet mig at bygge en rem hele vejen rundt som blandt andet skulle fastgøres mod soklen af huset. Jeg er dog lidt udfordret af det nuværende konstruktion, hvor vinduerne ikke går ned til sokkel men til en opsats der starter halvvejs inde på soklen (se billedet). Hvad ville I gøre her? jeg er usikker på om jeg kan fastgøre remmen tilpas mod soklen hvis jeg ikke kan skrue den ind i toppen (der er ca. 7 cm fra sokkel overkant til vindue underkant). 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Klods strøerne op på fliser i stedet for at fastgøre den til soklen. Og så ville jeg kraftigt overveje at føre terassebrædderne helt ind til vinduerne for at skjule den 2 farvede sokkel.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 28-04-2025 21:59:33

Klods strøerne op på fliser i stedet for at fastgøre den til soklen. Og så ville jeg kraftigt overveje at føre terassebrædderne helt ind til vinduerne for at skjule den 2 farvede sokkel.

Ville du lægge fliserne direkte på jorden eller på stabilgrus først?

HrT skrev den 29-04-2025 07:31:59

Superdiy skrev den 28-04-2025 21:59:33

Ville du lægge fliserne direkte på jorden eller på stabilgrus først?

Nu ser det ud til der allerede har været fliser, men ellers bare på 1 cm grus.

Selvbygger med stort S. 
terrassen bliver cirka 5 meter i bredden fra soklen og de sidste to meter er på skrånende terræn. Her tænker jeg at understøtte med stolper (fastgjort på stoltesten). Umiddelbart gør det mig lidt utryg ikke at fæstne det mod rem. Syntes jeg læser at fliserne kan give sig lidt om vinteren.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også