Nabos hævet terasse mod skel

Hej alle

Min nabo har pludselig anlagt en fliseterasse helt op ad skellet. Terassen er anlagt i/ovenpå et eksisterende hævet jord/blomsterbed, så der er et "trin" op pga. en jordvold. Når de bruger terassen kan de alt efter højde se ind i hele vores hus med et halvt hoved.

Jeg vil tro på øjemål er det er mere end 30 cm hævet i jordbeddet. Men jeg er i tvivl om det så klassificeret som en hævet terasse, som skal ligge 2.5 meter fra skel? Eller om det kun er når det reelt bygges sådan - her er der blot tale om en terasse, der hæves, fordi den placeres i et eksisterende, hævet bed.

Hvis det er en hævet terasse, som er over 30 cm over terræn - hvad kan/skal jeg så gøre herfra ift. forsøg på at få den rykket?

Naboen er forsøgt talt med omkring placering, men var fuldstændig afvisende for dialog.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vitterlig er så generet af den at det er værd at ødelægge naboskabet, så kontakt byg og miljø i din kommune.
Hvis den er hævet over 30 cm over det naturlige terræn kræver det så vidt jeg ved en byggetilladelse og 2,5 m til skel.

Selvbygger med stort S. 
Lad det  være. Det er ikke værd at lave ballade over. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis