Min gamle havetraktor bestemte sig for ikke at ville starte, da vinterhvilen blev afløst af behovet for at komme igang igen (græsset fik lige pludseligt lidt meget fart på, da temperaturen sprang i vejret for et par uger siden).
Når jeg forsøger at starte den, knurrer den bare fra startrelæet, og af og til rykker det lidt i starteren, men uden at den kører rundt.
Jeg har "gravet" højt og lavt på dette al-vidende internet, men uden held. Det eneste jeg har fundet, er en meget kort video på youtube, som "viser" hvad jeg oplever:
https://www.youtube.com/shorts/eZ_KSR8ITIISom nævnt oplever jeg det samme problem. Motoren på min maskine er en Briggs & Stratton på 12 hk.
Jeg skiftede startrelæet sidste år, så det burde være ok, og jeg har opdaget (da jeg skiftede relæet) at relæet var blevet skiftet på et tidligere tidspunkt. -Der sad nemlig et prismærke bag på relæet.
Jeg kan heller ikke få starteren til at tørne, hvis jeg kortslutter (omgår) startrelæet.
Skal lige nævne at jeg har byttet starteren med en anden fra en gammel Partner havetraktor, som er udstyret med præcis den samme motor.
AL HJÆLP VIL BLIVE KRAFTIGT VÆRDSAT, for jeg er ved at være lidt desperat for at få den sk... traktor ud at køre!