Hej
Jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Jeg forstår ikke, hvordan den her dør fungerer.
Det er vores hoveddør, som i længere tid har været træg i det og "binder" lidt når den skal låses. Håndtaget skal løftes op for at låse og når først håndtaget er oppe, så låser den uproblematisk. Det bør ikke være noget med det som kører "på tværs", men selve den mekanisme, som aktiveres når man løfter håndtaget.
Det har stået skidt til i lang tid, og især konen har nok været lidt hård ved den og tacklet det ved at lægge flere kræfter i, når den binder. Jeg ved ikke, om vi har skadet den mekamisme mere end hvad havde været nødvendigt.
Det har aldrig rigtig været et spørgsmål om at "lirke" den op - det er mere som om at den har "knækket" sig op i låsefunktionen.
Jeg har haft den åben af nogle omgange og jeg føler bare ikke der er noget at gøre - kan intet se, som jeg ville kunne gøre noget ved lige umiddelbart?
Er døren ødelagt eller bør jeg kunne gøre et eller andet for at løse problemet? Jeg ved ikke helt om jeg bør kaste mig ud i at skille døren mere ad ? Og om det overhovedet er til at tilgå det sted, hvor problemet opstår. I selve den her mekanisme som aktiveres når håndtaget løftes.
Nogle gode råd ?
(PS - det er tidligere ejer som har stået for malearbejdet... det behøver man ikke kommentere :) )