Utæt automatudlufter

Hej til Jer.
Jeg slukkede for fyret for at rense brænderen og tømme aske. Pga det gode vejr har jeg ikke startet det igen. Og nu opdager jeg at der er en autoudlufter som sidder og lækker vand. Går det i sig selv hvis jeg starter fyret eller skal lukke trykket af og få fat i en ny udlufter?
På forhånd tak for svar

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Billede 

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Denne type udlufter er kendt for lække vand.
Prøv at slå på siden af den - ellers afblænd.
Ok tak for svar. Jeg har også udskiftet en ovre i fyrrummet til en radiator udluftventil. Kan jeg bare blænde den af uden problemer med en luftlomme?

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Du kan bare spænde den røde hætte , men ellers sidder der en ventil i forskruningen under udlufteren så man kan faktisk skifte med tryk på.
Hej John. jeg vidste ikke at man kunne skifte med tryk på, men nu har jeg indtilvidere taget trykket. Hvis jeg spænder den røde hætte, vil det så ikke betyde at den ikke udlufter mere? Jeg må prøve at skille det ad nu når jeg alligevel har trykket af.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Hej igen. Skruede  udlufteren af og vurderede at det gad jeg ikke rode med. Kørte over til Jemog fisk og købte en radiatorudluftning og et pibehoved. Det tog ikke langtid at sætte sammen. Tak for svar og ha en god søndag.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis