Græsslåmaskine vil ikke starte

Jeg kan ikke starte min græsslåmaskine.
Benzin og olie ok - den var tom inden. Jeg har skiftet tændrør.
Hvad kan jeg mere prøve?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at skil karburator ad - og se om flyder virker. Den er bag luftfilteret.

Efter luftfilteret - Prøv at sku bundkaret af - under karburatoren først.
Hvis du har noget bremsespray, så prøv at tag luftfiltret af og giv den et godt pust ind i karburatoren, starter den så kortvarigt, er det din karburator der er galt med.
(har du ikke bremsespray, så skru tændrøret ud, og giv den en lille snaps benzin og i med tændrøret igen)

Vi prøver igen, i morgen --
Tak. Luftfilter ved jeg hvor er - tror jeg😂 men karburatoren må jeg se om jeg kan finde via manualen
Din karburator er denne her med den gule pumpebold, luftfiltret er i den sorte kasse der sidder udenpå.

Men prøv først at skru den lille skrue helt ud ved den blå pil, så skulle der gerne komme benzin ud, lad det løbe lidt, så evt vand og skidt kommer ud.
Og tjek om den så vil starte...

"Benzin og olie ok - den var tom inden"
Skal det forstås sådan at der ikke var olie på da problemet startede?
Hvor gammel er den?
Annonce
Okey prøver jeg. Der ved skruen er det kaburatoren?
Benzin og olie ok betyder bare der er fyldt nyt på, så det er ikke derfor den ikke vil starte.
je_ns skrev den 25-04-2025 20:56:58

Din karburator er denne her med den gule pumpebold, luftfiltret er i den sorte kasse der sidder udenpå.

Men prøv først at skru den lille skrue helt ud ved den blå pil, så skulle der gerne komme benzin ud, lad det løbe lidt, så evt vand og skidt kommer ud.

Så har jeg gjordt det hele. Pumpet lidt, og så starter den, men går ud. Tror det er benzin tilførelsen. Kan jeg tjekke om der er noget med den og hvor?😊

Toppidan skrev den 26-04-2025 11:17:13

je_ns skrev den 25-04-2025 20:56:58

Så har jeg gjordt det hele. Pumpet lidt, og så starter den, men går ud. Tror det er benzin tilførelsen. Kan jeg tjekke om der er noget med den og hvor?😊

Hvis der flyder godt med benzin ud, når du fjerner skruen i bunden af karburatoren, er det ikke benzintilførslen til karburatoren der er galt med. Prøv evt at gentage, om den så vil starte..

Ellers er det med ret stor sikkerhed en dyse, i selve karburatoren der er stoppet.

Prøv at kik denne video igennem, ikke lige din plæneklipper men principperne er de samme..

Jeg kender ikke den motor. Det er helt sikkert en kinesisk motor.

Jeg gætter på at det er en motor uden benzinhane. Hvis den kan starte ved at pumpe benzin i karburatoren, men stopper kort tid efter, er problemet nok benzintilførslen internt i karburatoren. Et bud kan være membranen i karburatoren, der åbner for benzinen, når motoren kører.  

Kan der fås reservede til motoren? Er der en eksplosionstegning af karburatoren med bestillingsnumre?

Kører du med almindeligt benzin eller miljøbenzin (alkylatbenzin)? Nogle motorer kører dårligt på alkylatbenzin, så du skal sikre dig at du har prøvet almindelig benzin fra en tankstation.  

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis