Pudset mursten

Hej, Som I kan se på billedet, er væggene pudset mursten. Jeg vil gerne lave et træskelet, som jeg derefter vil isolere og beklæde med fibergipsplader. Mit spørgsmål er: Behøver jeg at banke al pudsen ned, eller kan jeg bare gå i gang?.

På forhånd tak.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, da ikke hvis du skjuler væggen bag den nye forsatsvæg
Husk du skal være meget forsigtig, når du isolere indefra. Der er stor risiko for fugt og dermed problemer med svamp bag isoleringen, Der findes isoleringsplader, der er egnet til det. Hvis du vælger at bruge nogen af dem, skal du være sikker på at du følger deres anvisninger 100%. Ofte forlanger de, at den nye isolering højest må udgøre 1/3 af den samlede isolering, når det er på en diffusionstæt væg. 
Jeg har tænkt over det, så jeg har valgt at få nogle fagfolk til at ordne det.

Tak for hjælpen.
Minimumskrav ifm indvendig isolering uanset valgt løsning er at al acrylmaling fjernes fra pudset på den oprindelige væg. Det er guf for skimmelorganismer hvis du lukker det inde.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Når du hyrer folk til opgaven, skal du være sikker på at det nogle der forstår problematikken med indvendig isolering. Desværre er der nogle, der altid giver kunden ret, og gør hvad som helst mod god betaling.

Hovedreglen er at man bør undgå indvendig isolering i gamle huse.  Men det kan laves.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis