Montering af ledninger på betonvæg?

Hej
Jeg har disse to ledninger jeg ikke vil have til at rode på gulvet. Væggen er af stærk beton som kræver bordhammer. Jeg har sat ledninger op med nanotape, men det holder ikke og kan ses.

Forslag til kønne alternativer?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke nødvendigvis kønt, men nogen gange kan det lykkes med en elektrisk limpistol.
Ellers kan man montere kabellister, hvor man kan skjule borehullerne til murplugs.

Træd ikke på mine ledninger :o)
bobenontot skrev den 22-04-2025 20:03:25

Det er ikke nødvendigvis kønt, men nogen gange kan det lykkes med en elektrisk limpistol.
Ellers kan man montere kabellister, hvor man kan skjule borehullerne til murplugs.

Jeg tror dog ikke kabelskjuleren vil flugte helt med karmen, hvilket jeg ikke helt kan se en løsning uden om.

Ved du om limen fra limpistol kan fjernes igen uden at fjerne maling fra væggen?
Det med limpistol og maling kan ingen svare på, da man ikke ved vor godt maling sidder fast. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Lime kabelkanalen på fodlisten måske?

Bare kald mig BBB 
 Igen gange kan man “nulre” limen af, især hvis man sætter det i små klatter, i stedet for striber. Men det er ikke men super flot løsning, fordi klatterne giver en del afstand mellem liste og væg.
Der findes lister med dobbeltklæbende tape på bagsiden, men det er min erfaring, at de sjældent holder.

Du har ret m.h.t. at kabellisten ikke vil flugte med såvel karm som fodpanel, da der næsten altid er lidt smig/runding på kanterne.

Annonce
Så der er ingen umiddelbar rigtig køn løsning?
Jeg har i lignende scenarie sat det fast med små kabelclips sømmet i toppen af fodlisten. Som du selv er inde på findes der ikke nødvendigvis en køn løsning og så kan man ligeså godt få det til at se 'bevidst' ud.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Mit forrige antennekabel gik rundt i en kabelliste udenpå fodpanelet, helt nede ved gulvet.
Det så nogenlunde ud, og eftersom det sad i et hjørne delvis bag sofaen, såe…..
Og der var det ved det , at listen “forsvandt” ind bag tv-møbel.
I dit tilfælde skal du op over fodpanel, for at trække strøm, så det bliver ikke så kønt.

Alternativt kunne du måske trække en kabelliste fra stikkontakt til overkant fodpanel. Herefter stifter du ledningen fast med kabelclip i overkanten af fodpanelet?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også