Defekt kogeplade:
I dag brugte vi vores keramiske kogeplade (Ceran Shott), hvor en af kogefelterne var skruet op på max. Da vi prøvede at skrue denne ned, skete der ingenting. Vi slukkede derfor komfuret på displayet, men kogefeltet kørte stadig for fulde drøn.
Derfor tog vi strømmen fra via relæet. Da vi senere prøvede at tænde igen, startede kogefeltet igen på maksimum med det samme, at vi tændte strømmen (og altså uden at have tændt for kogepladen).
Jeg er lidt i vildrede med, hvem man kontakter. Vi overtog huset for 5 år siden, og der var kogepladen der. Så vi ved ikke, hvilken forhandler man skulle gå til. Vi kan også kontakte en elektriker, men kan det betale sig, hvis svaret måske (formenligt) alligevel er, at det er smartere med en ny kogeplade?
Strøm (muligt dumt spørgsmål):
Jeg vil gerne være 110% sikker på, at strømmen ikke pludselig starter i nat, da vi jo i så fald har en kogeplade, som står og varmer på max blus.
Jeg har selvfølgelig slukket gruppen, som kogepladen sidder på. Og så tænkte jeg, at det var smart at fjerne en sikring også. Men nu er jeg blevet i tvivl. Hvad ville der rent hypotetisk set ske, hvis nogle trykkede tænd på gruppen, imens der manglede en sikring?
Gør det nogen forskel, at der er 3 sikringer i denne gruppe? ("Komfur" på billedet)