Lav vandtryk højtryksrenser

Hej
Jeg har skiftet nyt originalt spulehåndtag på min Nilfisk E 130.2 højtryksrenser og nu er der næsten intet tryk på vandet. Start/stop virker. Når jeg sætter håndtaget på kan jeg se vandtrykket falde. Har et pistolhåndtag fra Car Care Freaks og der er masser af tryk på vandet. Har talt med ElectroNico og de kommer med forskellige forklaringer. En mener det godt kan skyldes start/stop ventilen, mens andre siger at den intet har med trykket at gøre. Er der nogen her, der kan hjælpe?
Vh
JonasNi
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  

Der må være en fejl i håndtaget,så der ikke er gennemstrømning nok, måske en pakning der sidder forkert.

Hvad var grunden til du skiftede det gamle håndtag ??

Har du købt det nye håndtag hos Elektronico ?

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for dit svar.
Jeg har prøvet 2 håndtag - samme model. Jeg har ikke prøvet et fra Electronico, men de siger, at det er den rigtige model. Det gamle håndtag blev utæt flere steder. Prøvede at skifte pakninger, men det blev ikke bedre - nærmere tværtimod. En medarbejder er 85% sikker på, at det er start/sluk ventilen den er gal med, men andre siger, at det ikke har noget som helst med vandtrykket at gøre. Ved ikke, om jeg skal skille maskinen ad for at prøve om det kan være årsagen. Lidt ukendt område for mig at pille ved, så hvis det ikke kan være årsagen vil jeg helst undgå det.
Når du har prøvet 2 forskellige håndtag, er det nok ikke der fejlen ligger.

Du kan jo prøve at adskille start/stop ventilel og tjekke om den køre som den skal, og evt give den lidt silikonefedt..

En typisk årsag til fejl er frostskader, så er den lidt utæt inde fra pumpen, kan det være problemet..

Er det typen med slangeoprul ?

Vi prøver igen, i morgen --
Hej igen 
Den har aldrig fået frost og ja, det er med slange oprulning i toppen ligesom på billedet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis