Køkkenvask, vand løber ikke ud

Mit afløb i min køkkenvask er lige pludselig blevet meget dårligt.

Jeg har forsøgt kogende vand og afløbsrens.

Jeg har også haft alt adskilt over vasken og alt løber fint og hurtigt igennem til og med vandlåsen. Dvs., alle dele er renset og uden nogen tilstopninger.

Hvis jeg har vand i håndvasken og skiller det ad lige ved vandlåsen så løber det hele ud hurtigt.

Hvad kan der være galt? Se billede. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her er billede med pil, hvis jeg skiller dette ad så løber vandet find ud af vandlåsen.

Men det er som om det ikke løber “op ad” røret som ender i røret ud af lejligheden.

Men til og med den røde pil løber al vand hurtigt igennem. 
Så er der en forstoppelse længere ude i systemet...

Vi prøver igen, i morgen --
Ok. Hvad kan man prøve at gøre ved det? Eller skal man have VVSer til det?
Du kan jo selv prøve med et rensebånd, eller rensespiral, og køre det ned i det lodrette hvide rør og vider ud i systemet..
Hvis du har en vicevært så kontakt vedkommende, mon så ikke det bliver klaret..

Vi prøver igen, i morgen --
Du må prøve om det sidder i det vandrette stykke lige efter vandlås. Måske kan en "svupper" hjælpe. Her skal du holde en klud foran overløbsristen i køkkenvask. Det vil også være mere virkningsfuld hvis du svupper med rørene fulde af vand. Altså sæt prop i vasken og fyld den noget op. Træk prop op og brug svupper nede i vandet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Købte en rense spiral og efter en del arbejde med den var det som om en prop forsvandt et par meter nede i røret (under gulvet). Nu virker det til at være fikset. Tusind tak for alle svar. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis