Oliefyr bruger meget Olie

Søger lidt hjælp her.

Bor i hus 120m2 og har et oliefyr. Desværre er mit oliefyr begyndt at bruge meget olie det sidste kvartal. Jeg har boet her i huset og har brugt 2000l årligt de sidste ti år. Jeg fik sidst fyldt på i januar og nu er tanken tom. Jeg har brug for lidt hjælp til evt. fejlkilder og hvordan jeg kan finde dem. 

Venlig Hilsen
Thomas
Søger lidt hjælp her. Bor i hus 120m2 og har et... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
je_ns skrev den 21-04-2025 20:54:10

Hvis man køber olie gennem et af de firmaer der levere olien, er man forsikret imod forurening af jorden i forbindelse med olieudslip.

eks her fra et lavprisselskab...

Wow, det vidste jeg ikke. Superbetryggende at vide.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Søren O skrev den 21-04-2025 08:29:28

Er du helg sikker på at der ikke har været tyveri? Der er nogle der har styr på at pumpe diesel eller fyringsolie op fra andres tanke.

Der har ikke været tyveri - Det er jeg sikker på.

Venlig Hilsen
Thomas
JohnLarsen skrev den 21-04-2025 09:16:07

Og vigtigst af alt, vær helt sikker på at tanken og/eller rørene ikke lækker.

Jeg har kigget igennem. Kan ikke finde nogen lækage. Fyret er løbende serviceret 1 gang årligt så jeg får service manden ud igen i løbet af ugen. 

Venlig Hilsen
Thomas
je_ns skrev den 21-04-2025 11:08:39

Er det en jordtank, eller står tanken over jorden?

Mener man i dag skal have et 1 strenget system fra tanken til oliefyret, og så en såkaldt tigerloop inde ved fyret, så får man ikke spild af olie pga utæt rør.

(det gamle system med 2 rør, var der et sugerør, og et returrør til tanken, var returrøret utæt kunne der være et stor spild af olie ud i jorden.)

Men er tanken og olierør i orden, så få lavet service på oliefyret, det er hurtigt tjent hjem.

Billede af en Tigerloop...

Det er et enstrenget system og jeg har løbende fået lavet service på fyret. Jeg kan ikke identificere nogen lækage, så jeg tro måske der kan være noget med fyrets indstilling i forhold til olie afbrænding. Jeg har derfor bestilt et ekstra olie service check som vil komme i løbet af ugen. 

Venlig Hilsen
Thomas
Er dit vandforbrug normalt ?
Ellers kunne en lækage på det varme brugsvand resultere i at oliefyret kører hele tiden for at holde varmtvandsbeholderen opvarmet, men på grund af lækagen så er der konstant flow/forbrug af varmt vand.
Det kan i hvert fald resultere i stort olieforbrug, endda værre end hvad en flok teenagere kan forårsage med deres lange bade  
Annonce
Fik du løst problemet, med fyret..

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 26-04-2025 22:48:17

Ja det virker igen. Tak for alle jeres input.

Venlig Hilsen
Thomas
Thomas1982 skrev den 27-04-2025 11:30:36

je_ns skrev den 26-04-2025 22:48:17

Ja det virker igen. Tak for alle jeres input.

Hvad var fejlen ?

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis