Hjælp til reservedel

Har knækket skruen der holder klingen på min kapsav (Bosch pcm 800 s). I forsøget på at få den ud har jeg beskadiget gevindet skruen skal i. Så nu skal jeg enten have en reservedel eller skære nyt gevind.

Reservedelen er jeg i tvivl om hvilken er, se billedet. Jeg har beskadiget skruen markeret med rødt, men er i tvivl om det er en 827’er jeg skal have. Den koster 40£ plus fragt og told = den nye sav, jeg ønsker mig, er pludselig aktuel.

Alternativet er at dreje et nyt gevind istedet. Hvis det da er muligt og tilrådeligt? Vil helst ikke få en klinge i brystet eller noget. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker akslen er ret hård i det, så nok svært at lave et hæderligt gevind, især hvis det er et lings gevind.

Så var det mig ville jeg købe en ny aksel, der er en lidt bedre reservedelstegning her link

Det må være pos ​210
Ser ud til du kan få den fra Holland til ca 350 kr incl fragt.. LINK

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 20-04-2025 18:50:59

Tænker akslen er ret hård i det, så nok svært at lave et hæderligt gevind, især hvis det er et lings gevind.

Så var det mig ville jeg købe en ny aksel, der er en lidt bedre reservedelstegning her link

Det må være pos 210
Ser ud til du kan få den fra Holland til ca 350 kr incl fragt.. LINK

Tak! Det var en bedre tegning. Jeg synes den var svær at skille ad, men det gik. Er det en særlig fedt jeg skal smøre det hele med bagefter? Det var fyldt med fedt og dét sad ret meget omkring akslen, som jeg skal skille ad. 

siden er hollandsk. Hvordan får du den på dansk?
Bosch laver noget rigtig godt fedt til deres maskiner, så det ville jeg bruge, så kan det jo også forenes med det eksisterende fedt.

Har nok valgt at oversætte i google søgningen, men kan ikke huske det..

Vi prøver igen, i morgen --
​Tak, det var ​et godt link også ​
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis