Lampe op med svagstrømskontakter

LED Lampe tænder ikke efter jeg har skiftet fra Alm pære ? Er det noget med svagstrømskontakterne ? Tak for hjælp 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De viste kontakter er lysdæmpere og er beregnede til philips hue. det betyder at du skal have en modtager til den.
Du kan læse lidt om dem i linket kontakter

fase
De viste kontakter er IHC tryk enten fortrådet eller trådløse. ​Problemet er sandsynligvis at dæmpefunktionen ikke virker med den nye pære, da belastningen er for lav. Så ​afbryder skal skiftes til noget andet. Præcis hvad afhænger af hvad det er som sidder der i øjeblikket. 
Der fik du to helt forskellige svar. Begge kan være rigtige. Hvis der tidligere var en almindelig glødepære, og nu en LED pære, er svar nummer to det rigtige.

Lysdæmpere findes normalt i to typer. En gammel der kun virker til glødepærer og en ny der også virker til LED. Hvis du prøver med en anden glødepære og det virker fint er det lysdæmperen der skal skiftes for at virke til LED. Hvis du har IHC, kan det blive problematisk.

Tak alle :)  @GodeVen - det er nemlig IHC  - ved du hvad vi så kan gøre ?
Prøv at vise et billede af eltavlen, måske er der noget der ligner dette:
https://www.lk.dk/professionel/nyheder/ihc-din-led-dimmer/

Så er der måske nogle der kan hjælpe, og sige hvad der præcist skal bruges. Selv kender jeg ikke meget til IHC, men jeg ved at det er et udgået produkt, så ændringer og reparationer kan være problematiske.
Den viste IHC LED-lysdæmper koster 1000 kr, hvis den stadig leveres (plus eventuel montering). 
Annonce
Tusind tak :)  ved du om den kan bruges til LED lamper ? -Det er ved min bror som bor ret langt væk fra mig  -derfor ved jeg ikke præcist om det er denne, men den ligner. Mvh.
Den viste kan bruges til LED, men jeg ved ikke om den passer med dit system. Der findes flere forskellige IHC-systemer, og som nævnt ved jeg ikke ret meget om IHC.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis