Led spots i træterrasse

Hej Jeg er ved at bygge en træterasse, hvor jeg rigtigt
gerne vil installere nogle udendørs LED spots , serie forbundet så de kan tændes samtidigt. terrassen er 15 m lang.   Nogen som kan hjælpe med tips til hvad jeg skal bruge/købe og hvordan det kan forbindes ?

Tusind tak for hjælpen

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor skal de monteres på terrassen?

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Du skal trække et 3x1,5 mm2 installationskable med rundt til hvor spottene skal sidde og så ellers en membrandåse hvert sted.... 
P.s. det hedder parralelt koblet og ikke serie koblet 😉
buller27 skrev den 19-04-2025 12:11:02

Hvor skal de monteres på terrassen?

De skal sidde i yderst, tre brædder, fra kanten. Jeg har købt nogle spots som hedder “ Mark sløjd”. ( svensk produceret ). Det ser ud som om jeg bare kan koble dem sammen og så sætte hele molevitten til e 60 w trafo.  Hver spot trækker kun 0,8 W .  😀

mfrost skrev den 19-04-2025 13:01:46

Du skal trække et 3x1,5 mm2 installationskable med rundt til hvor spottene skal sidde og så ellers en membrandåse hvert sted....
P.s. det hedder parralelt koblet og ikke serie koblet 😉

Hej mfrost .

Tak for info. Med hver spot er der medfølgende ca. 1,5 m .kabel med stik, til hver side.  Så tænker at jeg vil koble dem sammen og tilslutte dem en 60 W, trafo. Som skulle passe til .  Håber det virker 😀
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også