Opbygning af porthul i træskelet/skalmur

Glædelig langfredag kære GDS'ere

Jeg skal i gang med at bygge en garage og har valgt at opføre den som et bærende træskelet med en skalmur af leca blokke der pudses (så matcher facaden huset).

Der er ved at være styr på det hele, jeg har fået lavet statiske beregninger på skelettet osv., men jeg er dog lidt i tvivl om hvordan jeg skal lave porthullerne, da portene skal monteres på indersiden af væggen og ikke i selve hullet, delvist over skalmur og delvist over træskelet, som døre og vinduer. Det vil jo give et hul ind i væggen (mellem skal og skelet), som skal lukkes.
Portmanden mener at man bør få lavet nogle aluprofiler der kan klare opgaven, en anden mener at man laver bredden af porten tilsvarende større, så man kan mure falser helt ind til porten, men stadig monterer porten på trævæggen og dermed undgår kuldebro.
I begge tilfælde vil jeg dog være bange for at der kan komme trænge vand op i bunden af min trækonstruktion, så jeg har tænkt på om man kunne lave en slags hybrid :)
Jeg vil bruge en halv højde leca blok som fals i bunden og så sætte skelettet ovenpå. Til sidst aluprofil som dækker både leca, hul og træ.

Hvad siger panelet?
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis