Lysdæmper korrespondance

Hej orakel
Jeg har en lysdæmper jeg godt vil have skiftet ud med den ene korrespondance. Jeg har prøvet at montere lysdæmperen og jeg kan godt tænde og slukke, men lyset står og kører op og ned uden at jeg gør noget..  
er der nogle der ved om jeg skal demontere en eller flere i den eksisterende afbryder eller måske sætte en fjeder på?
Jeg har ikke billeder af den specifikke korrespondance..  kun af typerne..
På forhånd tak
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit billede af lysdæmperen er OK. Men for at kunne hjælpe dig er det nødvendigt med billeder af korrespondanceafbryderne for at kunne se forbindelserne. Det er specielt nødvendigt at kune se, hvad der er forbundet til klemmen, der er vist på billedet øverst til højre. Grunden til det fortæller noget om, hvilken korrespondance der er brugt. Så du bliver nødt til at tage billeder af afbryderne set bagfra.

fase
Som det er nu så er der en sort oppe til højre.. en brun oppe til venstre og en sort nede under den brune.. og jeg mener at den sorte oppe er konstant fase..
Prøv først at få lysdæmperen til at fungere ved kun at have fase og tændledning tilsluttet. Derefter går vi igang med de andre afbrydere, der skal have en fjeder indbygget, så der kun gives en impuls, når de bliver påvirkede.

fase
det er den hvor der ikke sidder stikkontakt under som skal skiftes til dæmper. 
Det er godt med billeder af korrespondanceafbryderne, og oplysning om hvilken afbryder, der skal skiftes til lysdæmper.
Du begynder med at demontere afbryderen og den sorte og sort/hvide i den anden afbryder. Derefter monteres den brune i klemmen L på lysdæmperen. Den sort/hvide monteres i klemmen med bølgelinien. 
Afprøv nu om lysdæmperen virker. Hvis den ikke gør det, bytter den sort/hvide ud med den sorte. Prøv så om det virker.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis