LK Fuga Touch virker ikke hver gang

Hej
Jeg har flere LK Fuga Touch monteret i hjemmet. Jeg oplever dog rigtig ofte, at de ikke respondere hver gang jeg trykker på dem. Det virker dog til man skal trykke på dem på en bestemt måde. Jeg skal derfor ​stå 5-10 sekunder hver gang jeg skal tænde/slukke lyset, hvilket er træls.

Nogle der har erfaringer med dette og om det er en fejl eller forventeligt?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mine touchdæmpere (til led) er også lidt "døde" eller langsomme til at svare nogen gange. Ville spørge hvilken model du har men opførslen på touchfladen er vidst nok den samme for dem alle. Dvs den kalibrerer følsomheden automatisk når spænding tilsluttes (derfor vigtigt at dæksel er på inden der tændes).
Du kan prøve at afbryde strømmen i tavlen i ca et minut og derved tvinge dem alle til at rekalibrere.
Ellers må der en elektriker på banen.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 17-04-2025 14:13:42

Mine touchdæmpere (til led) er også lidt "døde" eller langsomme til at svare nogen gange. Ville spørge hvilken model du har men opførslen på touchfladen er vidst nok den samme for dem alle. Dvs den kalibrerer følsomheden automatisk når spænding tilsluttes (derfor vigtigt at dæksel er på inden der tændes).
Du kan prøve at afbryde strømmen i tavlen i ca et minut og derved tvinge dem alle til at rekalibrere.
Ellers må der en elektriker på banen.

/BOFH

Oplever du også der er gange hvor den slet ikke reagere på et kort tryk? Og nogle gange tager det også 1 sekund før den reagere og slukker lyset.

Jeg har en der sidder i korrespondance med en afbryder (impuls), ved denne har jeg bemærket at det godt kan kræve to berøringer før den reagerer og 'vågner op'.
Tror egentlig mest det har noget med ens egen utålmodighed at gøre at man gerne vil have det til at reagere hurtigere end det er designet til at kunne, som sådan ikke noget jeg lægger mærke til i hverdagen. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Prøv at sætte en gammeldags glødepære i.
Det kan nogen gange løse problemet.
Thomas_Mygind skrev den 18-04-2025 20:43:06

Prøv at sætte en gammeldags glødepære i.
Det kan nogen gange løse problemet.

Er det et generelt problem med LK Fuga Touch og vil det kunne afhjælpes ved at skifte til en normal LK Fuga med fysisk tangent?

Den har sikkert Windows som operativsystem.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis