Metabo Kgs 216

Hej alle! Jeg har igår investeret i en Metabo Kgs 216 M kap geringssav. Dog kan jeg ikke finde ud af om den bruger laser eller om den brugen anden guideline når den skal skære.

Jeg har endnu ikke pakket den ud, da jeg stadig er lidt i tvivl om den skal beholdes. 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Iht. annonce bruger den PLC (Precision Cut Line).
Precision Cut Line, præcis skygge-skærelinje uden efterjustering med smart placeret LED.

Prøv at se videoen. Der er tilsyneladende en laser. Du kan også læse specifikationerne på bauhaus.
https://www.bing.com/videos/search?q=Metabo+Kgs+216&qpvt=Metabo+Kgs+216&FORM=VDRE

fase
Er fuld bevist om det der PLC. Men mit spørgsmål er så, bruger den så ikke laser? 
Fra beskrivelse af Precision Cut Line System (PCL).
Bedre præcisionssnit med det nye Precision Cut Line System (PCL): nøjagtig skyggeskæringslinje takket være LED-lys, væsentligt mere præcis end en laserlinje og uden efterjustering efter savklingeskift
Så nej ikke laser.

Har en Black Decker kapgearingssav, med PCL det fungere godt hvis man står hvor der ikke er ret meget lys, men står man eks. ude i solskin kan skære stregen ikke rigtig ses. Men det kan da sagtens være at det er bedre på en Metabo når det er et led lys.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Tak for svar. 😊 Hvad er så bedst, laser eller PCL? 
MadsWelle skrev den 17-04-2025 10:55:36

Tak for svar. 😊 Hvad er så bedst, laser eller PCL? 

Jeg har en dewalt med XPS, det er samme system med led lys der rammer klingen og dermed laver en skygge. Det er LANGT bedre end laser. Det skal ikke kalibreres, det er langt mere simpelt så risikoen for nedbrud er mindre, og du kan se klingens bredde via skyggen, så det er nemmere at lave et præcist snit.

Der skal ret meget sol til før den ikke kan ses, men der vil du heller ikke kunne se en laser.
Personligt vil jeg klart gå med en der har skyggelinje fremfor laser. 
Nå, men det hele har ændret sig, for ikke sige ret meget.

Jeg har reserveret og betalt for en Bosch GCM 8 SJL I Bauhaus til 1999,-. Den står normalt til 4479,-

Af hvad jeg kan læse mig frem til er dette et rigtig fint køb, og i min optik et bedre valg i forhold til Metabo'en. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl. :)
MadsWelle skrev den 18-04-2025 13:23:24

Nå, men det hele har ændret sig, for ikke sige ret meget.

Jeg har reserveret og betalt for en Bosch GCM 8 SJL I Bauhaus til 1999,-. Den står normalt til 4479,-

Af hvad jeg kan læse mig frem til er dette et rigtig fint køb, og i min optik et bedre valg i forhold til Metabo'en. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl. :)

Tænker det er en fin sav, det ser ud til den er på tilbud forskellige steder, men vist ikke billigere end Bauhaus, fordelen ved at købe i Bauhaus er de giver 5 års garanti...

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis