Startbatteri havetraktor

Hej
Jeg skal have et nyt start batteri til min Husqvarna havetraktor. Jeg er interesseret i at høre jeres erfaringer med batterier til en havetraktor F.eks. De billige kontra de dyre, erfaringer med mærker i forhold til holdbarhed og hvor mange ah man minimum skal sigte efter? 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke om de dyre batterier holder længere, men skal man passe på sit batteri, skal det lades et par gange i løbet af vinteren, det forlænger levetiden, uanset om det er et billigt, eller et dyrt batteri..

Ofte er det den fysiske størrelse, der skal passe, men mon ikke det originale er på omkring 24 ah ??

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svaret Jens. Jeg ved faktisk ikke om det er det originale der sidder på den, men det er på 28 ah. Jeg var ikke klar over det skulle lades om vinteren. Der blev jeg klogere 
Målene på monteringspladsen bestemmer max størrelse på batteriet.
På min Husqvarna Proflex Rider kan jeg ikke umiddelbart finde batterier større end 28Ah, som også passer på pladsen.
Ofte skal man også have et batteri hvor plus og minus polen, sidder som på det gamle, ellers kan det knibe med at kablerne kan nå.

Vi prøver igen, i morgen --
Blybatterier kan ikke tåle at blive afladet helt, det gælder både dyre og billige. Levetiden varierer meget. Man kan ikke være sikker på at et dyrt holder længere end et billigt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis