Tremmevæg carport

Skal lave en tremmevæg i en carport hvor tremmerne står med 20-25 cm afstand. Skal males sort. Opbygges som en ramme i højden 240 cm hvor tremmerne skrues i top og bund gennem rammen. Bundrammen sættes på stolpebærere. Samme princip som her

https://dk.pinterest.com/pin/163537030214550765/ 

Jeg vil gerne undgå at tremmerne med tiden slår sig og dermed undgå at skulle sætte en liste på tværs for at holde dem på plads. Men hvilken løsning er bedst ?

27x145 douglas
45x145 douglas eller alm fyr reglar

Douglas er mest formstabilt læser jeg mig til men er det en kamp jeg taber uanset med tiden så jeg lige så godt kan købe de billigere fyr reglar og sætte en tværliste på med det samme ?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er noget konstruktionsmæssigt der slet ikke fungerer på det der er på billedet.
1. Der er slet ingen aftivning i konstruktionen, så den vil kunne slaske fra side til side med mindre en del af træmmerne er stålsøjler.
2. Trækonstruktionen står på jorden, så den vil være rådnet væk på få år.

Fyr reglarne er skæve fra starten, så det vil se forfærdeligt ud.
27 x145 mm brædder vil uundgåeligt komme til at krumme, så de duer heller ikke.
Høvledet douglas 45x145 mm tømmer vil fungere fint, men det bliver en bekostelig carport. De koster i omegnen af 80kr/m

Selvbygger med stort S. 
Tak for svar, også min fornemmelse at 45 douglas er bedste skud. Bare til info kommer min til at svæve på en bundramme 15 cm over terræn.
Jeg er ikke så god til arabisk ;-) Men i følge Google Translate er det aluminiumsprofiler.

Hvis du kan få dem i med passende mål, skal du nok regne med mindst 1000 kr pr stk.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Find og køb din maling direkte på Flügger.dk - få leveret eller hent i butik.     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis