Iturevne gipsplader og beklædning

Jeg må nok indrømme at jeg er lidt på dybt vand i denne GDS-sammenhæng. Jeg har flået savsmuldstapet af nogle gamle gipsplader med vand og en spartel. Det er såmænd gået meget godt men tapetet sad virkelig godt fast og derfor har jeg fået revet noget af det pap/papir af der sidder på selve pladerne. Kun små stykker, men nok til at det vil kunne ses gennem alm. tapet. Jeg har kunne læse mig frem til at spartling af hele væggen vil være det rigtige - eller opsætning af nye plader. Desværre er jeg bange for at det kun vil gøre væggen endnu værre end den er. Kan jeg sætte noget så ujævnhederne ikke "skriger".
Det er et gammelt bondehus så måske skulle man gøre noget helt andet ?

På forhånd tak for hjælpen.

Jacqueline

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan snildt spartles.
Hvordan kommer lidt an på hvor stor væg og hvor store flager, der mangler. Umiddelbart ville jeg fuldspartle væggen med en letspartel-masse og en gummispartel. Gummispartlen river/ridser ikke op i underlaget og udjævner ujævnheder. Derefter en gang sandpapir over det hele, så skulle det være i orden.
Er der store fordybninger, skal du måske forspartle disse.
10 liter spartelmasse koster ca. 100,- på tilbud, spartlen ca. 50,-

Mvh.

Jan R.
Tak for svaret. Det var meget fint med materialer og pris.
Jeg er sikker på at dét kan spartles - det jeg ikke er så sikker på er, at JEG kan spartle det uden at det bliver værre end da jeg startede. Jeg har set det gjort og synes det ser RIGTIG svært ud at få det helt plant. Men det er måske ikke så slemt.....

Endnu engang tak for hjælpen

Jacqueline
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej

Der er kommet et vidunderprodukt på markedet, som meget belejligt hedder PROBLEMLØSEREN.
Det er et produkt som meget enkelt kan sættes op ligesom glasvæv, men der kommer en helt glat filtet overflade.
Det skjuler de fleste ujævnheder, og kan sættes direkte op på glasvæv, savsmuldstapet, fliser i køkken bad.
Har prøvet og sætte det op i et rum med hessian og glasvæv og nu ligner det en helt ny glat og filtet væg.
25 m2 tog ca. 1 1/2 time.
Derefter kan du tapetsere eller male direkte ovenpå.
Prøv din lokale farvehandler.
Produktet koster kr. 25-40,- mtr. og er 1 mtr. bred.
Evt. prøv www.juvita.dk, som er producenten
Det lyder genialt ! Det vil jeg kigge nærmere på ! Tak for det.

Troede næsten ikke at der kunne være en nem løsning.

(min gamle far lyder for mit indre øre :"når det lyder for godt til at være sandt - så er det det nok også".

Pyt - nu må vi se.

Venlig hilsen

Jacqueline
Hej

"Vi" vil gerne have din respons på problemløseren, hvis du vælger denne "løsning"

Go fornøjelse

Colormann
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hov Colorman - det må jeg også lige høre mere om.

Vi har de sædvanlige træpaneler med spor i fra 1970'erne, og de er desværre limet på væggene, så det er ikke bare at fjerne. Kan man bruge produktet til det også, eller vil det være klamp?

Tak for dine mange gode råd i øvrigt - de er værdsat!

Og jeg kunne nu godt bruge din adresse på firmaet engang imellem - så hold dig ikke tilbage - det vil ikke virke "anstødeligt"!

Mvh. JørgenE
Hej Jørgen

Det er godt lade sig gøre, det sædvanlige forarbejde først, rengøre og matslibe, hvis det er (alt er relativt) brede riller, vil jeg hurtigt lige spartle rillerne over, til sidst skal der påføres forankringsgrunder/mikrodispers.
Jeg har sat det op på en gipspladevæg, uden at spartle samlinger først, og det kan ses, men det er også brede samlinger og fordybninger.
Men sæt evt. en bane op først, og hvis rillerne kan ses igennem, så skal der spartles.
Husk brug rigelig af vævklæberen.

Mit firma er såmænd bare en selvstændig uafhængig farvehandel, med en bred trofast kundekreds, smile

paint & color
Godthåbsvej 177
2720 Vanløse

Nu er mine ben jo solidt plantet i den jydske muld, så jeg lever af tilfredse kunder biggrin
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også