Billader

Hej forum. Har læst at moderne billadere 11/22kw er følsomme overfor en dårlig jordforbindelse.
Skal have sådan en installeret i min garage, som er 40 meter fra husets tavle og jordspyd.
Kan jeg være tryg ved det, eller hellere få banket et jordspyd i umiddelbar nærhed af garagen for at være på den sikre side 
Håber det er forståeligt 😊
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  
Når din elektrikker kommer og installere laderen, så få ham til at tjekke jordforbindelsen, er den ok er der ingen grund til ekstra jordspyd.
(og vælger du et ekstra jordspyd skal det jo alligevel testes , der skal en speciel tester til, og laves en testopstilling med små jordpløkker 8-10 meter ude)

Som her i videoen

Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak for svar. Jordspydet er hamret/støbt ned i sokkel. Huset er fra 1954, ved ikke om det var den måde man gjorde det på den gang?
Der er så i 1973 bygget til huset så jordspyd befinder sig nu i midten af huset.
Så spændt på hvad elektriker kan måle?
Hvis for ringe jord vil jordspyd nemmest kunne installeres ved garage.
Men er det tilladt med to spyd ? Med 40 meter mellem hinanden .
Er ret sikker på man gerne må have flere jordspyd, men spørg elektrikeren, hvis der skal laves et nyt..

Vi prøver igen, i morgen --
Det vil jeg gøre. Igen mange tak 🤗
Jeg har en Renault ZOE og efter hvad jeg har hørt er det den mest krævende elbil ift. jordforbindelse. Det er den pga. en særlig måde den lader på. Jeg bor i nærheden af ​en mose og det var ikke noget problem med det eksisterende jordspyd.

Ellers hører jeg ikke at elbiler normalt er særligt krævende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis