Mal facadecør fra Jem&Fix

Hej.
Jeg skal bruge en glat facadedør til mit lille værksted, og har kig på en dør fra Jem & Fix. Jeg skal gerne have en i antracit RAL7016, men jeg vil ikke give det de koster fra Rational eller andre - så hvordan maler man bedst sådan en dør? Almindelig træmaling? Udendørsmaling? Andet?
Link til døren: https://www.jemogfix.dk/facadedoer-hvidmalet-hoejre-indadgaaende/4150/9044344/
På forhånd tak for hjælpen
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For 1.000kr mere kan du få en der er malet i den rigtige farve hos klarvinduer.
Hvis du alligevel goder at bruge tid på at male, så brug alm. vinduesmaling.

Selvbygger med stort S. 
Hej Superdiy
Godt forslag - har lige kigget på deres pladedøre og af en eller anden årsag så er de alle udadgående, og jeg skal bruge en indadgående - men tak for forslaget. 

hanhen skrev den 15-04-2025 07:33:25

Hej Superdiy
Godt forslag - har lige kigget på deres pladedøre og af en eller anden årsag så er de alle udadgående, og jeg skal bruge en indadgående - men tak for forslaget.

Det er ikke rigtigt. Du vælger om den skal være indadgående eller udadgående samt hængsel side, når du "designer" din dør.

Hej Godeven
Det gør man normalt, men indadgående er ikke en mulighed hvis du vælger pladedør. Eller overser jeg et eller andet?
Jeg må trække i land. Du har ret, ved pladedøre er det ikke valgfrit. Valgmuligheder for størrelse mm er er også anderledes end deres andre døre. Det ligner at det er noget, de får et andet sted fra.

Du kan godt male din facadedør med en rulle, men du skal ikke regne med at det bliver så gladt og pænt som en sprøjtemalet dør i støvfri kabine.
Husk også at deres facadedøre advarer mod sol på sorte flader, for så slår døren sig. En swedoor facadedør kan findes forholdsvist billigt hvis du er lidt fleks med målene. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også