Vinduer 2025

Hej 

Skal have 10 topstyret vinduer 3 lags sort ude/hvid inde samt en terrassedør til mit 70er hus.

Skal indhente tilbud. 

Er der nogen der kan pejle mig ind på om der er noget der bedre end andet af de danske producenter Outline, rationel, Velfac, kpk. Og hvor de ligger prismæssigt, eller er det hele det samme?

Blev lidt skræmt af rationel over deres elendige trustpilot, men har kun hørt godt om kvaliteten. Anmeldelser går på hvis der er noget reklamation efter levering, så er de tæt på ukontaktbar. 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er generet to slags leverandører af vinduer. Dem der fortrinsvis sælger direkte til private og dem der hovedsageligt sælger til tømmerfirmaer. De sidste har nogle høje standard priser, så de kan give gode rabatterer til tømmerfirmaer, som så kan sælge dem til kunden til listepriser. Dem du nævner er den sidste type. Som privat person kan du få bedre tilbud andre steder.  Der er selvfølgelig forskel i kvalitet, men min erfaring er at den ikke er ret stor og ikke følger prisen (Rationel er ikke dobbelt så gode som Sparvinduer)

Det med danske firmaer er i dag indviklet.
Outline og KPK er ejet af svenske Inwido, der producerer i Danmark og andre lande.
Rationel og Velfac er ejet danske VKR Holding A/S, der også har produktion i udlandet.

Hej 

Tak for svar. Hvilke andre firmaer udover sparvinduer vil du foreslå at undersøge? 

Jeg har fået tilbud gennem trælaster på rationel, outline og kpk. Umiddelbart ikke meget dyrere end sparvinduer på "nettet". 

Ok, jeg var ikke bekendt med at KPK kunne købes af private, normalt sælger de gennem tømrerfirmaer der også står for montering.
Hej.

Jeg står overfor samme projekt. Jeg har haft 4 tømre ude og give tilbud. 3 ud af 4 går med Vindunor. Et nordjysk producent som fabrikere i Nordjylland. Har tidligere produceret til “High end klassen” men producere nu til alm mennesker.

Den alle ville ikke anbefale Rationel fordi de både var dyre, men også deres kvalitet er faldet og reklamationen er rigtig svær. 
Jeg valgte STM vinduer, købt gennem trælast. De produceres i Rudkøbing på Langeland.

Søren O
Jeg har gode erfaringer med kpk og sparvinduer 
Og virkelig elendige erfaringer med klarvinduer
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også