Vævfylder f*ckup

Hej derude 🐣
Vi har været igennem den helt lange proces med nedrivning af tapet, indfræset el, fuldspartling, filt osv, og simpelthen gjort os så umage for, at der ingen ujævnheder skulle komme under filten. Det lykkedes, men lige inden målstregen snubler vi - med noget så uforudsigeligt som vævfylderen?! Den var vanvittig tyk og udover ikke at mætte den ugrundede filt (nej det vælger vi aldrig igen) alle steder, så har den lavet linjer/spor all over - uanset hvilken malerrulle vi brugte. Vi har malet ovenpå tre-fire gange, men i dagslyset står det helt tydeligt frem.
Er det nogen der har været ude og noget lignende eller kloge maler-typer, der kan fortælle os, hvad vi gør nu?! Hvordan kan vi redde det, uden at skulle spartle og filte forfra?
Til info var både vævfylder og maling fra Røverkøb, men jeg tror umiddelbart ikke, at en dyrere maling heller ville kunne skjule dette makværk? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, ugrundet filt er noget L***. Første gang jeg brugte det blev også sidste og eneste gang.
Der blev anvendt kvalitets maling og filler, men trods det fik jeg kan huske hvor mange lag, blev det aldrig helt godt.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Tænker da 1-3 lag kvalitets vægmaling kan gøre det fint..
Men er der stadig umættede områder, vil en gang grundmaling sikkert være godt, at give det først..

Når jeg har brugt grundmaling, har jeg altid brugt denne her, den er nem at bruge og flyder godt sammen, den er ikke den billigste, men efter min mening alle pengene værd..

Vi prøver igen, i morgen --
I kan prøve at slibe væggene ned med en girafsliber men umiddelbart vil jeg sige at det skal spartles op igen. Og derefter skal I bruge en mikrofiber rulle når det er glatte vægge for at undgå rullestrukturen 

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også