Nedgravning af trampolin

Hej

Jeg overvejer at købe en trampolin til nedgravning, men nogle spørgsmål melder sig:

1: Hvor dybt skal man typisk grave ned?

2: Er det realistisk at gøre 1 mand med håndskovl?

3: Ideer til hvad man kan gøre af jorden?

Man kan købe en nedgravningstrampolien til godt 2000kr.

Eller man kan købe en alm. trampolin til ca. 1000kr

Hvad er der i vejen for at grave en alm trampolin ned og spare de 1000kr?

Erfaringer og råd ønskes :-)
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gravede selv en ø430 cm trampolin ned.
Flyttede jord ud i perfirien - tog ca. 2 timer.
Der var ca. 80 cm dybt - også pga. volden på 15 cm ekstra højde pga jordflytningen.
Der var relativ nemt jord - lidt rødder men ikke ler.
Børnene bruger den stadih her 12 år efter.
Hvis ler, så få det gjort. Det andet er umuligt / skørt. 
Der er vel ingen fordel ved at grave den ned, hvis man vælger net til trampolin. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
En trampolin til nedgravning har benene placeret anderledes så hullet er inde under trampolinen. Der er typisk også en afdækning så man ikke får hullet fyldt med døde pindsvin, og andre stakkels smådyr 😢😢
Der er masser af gratis trampoliner på dba, dog måske supplere med en ny dug og lidt fjedre.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
johnm skrev den 12-04-2025 06:50:53

En trampolin til nedgravning har benene placeret anderledes så hullet er inde under trampolinen. Der er typisk også en afdækning så man ikke får hullet fyldt med døde pindsvin, og andre stakkels smådyr 😢😢

Det vidste jeg ikke var et problem 😳 tak for den oplysning. 

BOFH skrev den 12-04-2025 13:53:57

Der er masser af gratis trampoliner på dba, dog måske supplere med en ny dug og lidt fjedre.

/BOFH 

Ja, det plejer der at være. Men det er som om det aldrig er i nærområdet når man så faktisk skal bruge det...

Jeg har fundet dette omkring emnet.
På en side der sælger dem.

De fleste trampoliner kan graves ned - nedenstående modeller er blot designet til dette. Dette ses f.eks. i kantpuden der er udstyret med lufthuller, således at luften kan cirkulere under spring. Modsat vil springdugen føles træg. Derudover er rammen bygget til nedgravning, således at hullet nedenunder ikke skal graves så dybt. 
Fordelen ved nedgravning er at trampolinen ikke synes af så meget i haven - og de farlige fald fra trampolinen man minimeres. Flere modeller kan fåes med sikkerhedsnet der forøger sikkerheden. 

De som er beregnet til ned gravning har kortere ben, så der ikke skal graves så dybt ude ved kanten. Benene kan stå på "en hylde". I midten skal der stadig graves dybt ( 75 cm ) da springdugen ellers rammer jorden når det går hårdt for sig oven på. Det graves skålformet, så "hylden" yderst har bedre mulighed for at holde.
Men det giver nok ca.50% jord som skal graves væk.
Man kan efterligne det ved almindelige trampoliner, ved at kun at grave grøft yderst hvor benene er, og så igen skålformet på midten. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg har gravet 3 trampoliner ned i stiv lerjord med håndkraft i tidens løb. Jeg har taget det bid for bid og så når man i mål på et tidspunkt. Men selvfølgelig lettest med en maskine. Jeg har gravet 1 m under terræn, ellers rammer en voksen jorden. MIndre kan sikkert gøre det, men min søn på 187 og 85 kg vil ramme jorden hvis det var mindre. Så det er afgørende hvem der bruger trampolinen. Jeg har leret jord, så lavede en naturlig faskine i bunden ellers vil der stå vand. Jeg har en gang købt en trampolin til 1000 kr og det gør jeg aldrig igen. Dugen mørnede efter et par sæsoner og knægten gik igennem i et spring men kom heldigvis ikke til skade. Jeg har efterfølgende købt trampoliner fra 4000 og opefter. Jeg tror faktisk ikke det bliver dyrere i længden, de holder bare så meget længere. Eneste jeg har skiftet er kantpuden. Held og lykke med projektet. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis