Kloak/vandlås

Kloak/vandlås

Hej. Jeg har brug for at råd. Har fået skiftet vandlåsen i afløb/kloak under gulvet i kælder grundet lugtgener og utæthed.

Firma fortalte jeg gerne måtte bruge min vaskemaskine. Det gør jeg så. Det resulterer i at der kommer en masse vand i hullet, jeg kontakter firma som siger at det er meget normalt og at det aldrig vil være helt tæt mellem nye og gamle rør. Senere kommer så en medarbejder og putter noget cement rundt om samlingen ved røret til højre på billederne og fylder noget jord på. Jeg sidder nu tilbage og er usikker på om det virkelig er sådan man gør det? Hvad tænker i?
Det skal siges at der var tørt inden jeg startede vaskemaskine. Men stadig har lugtet af kloak.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden 

Rørene skal være 100% tætte, så det er en ommer, er det plastrør er fusk af værste skuffe at tætne med cement..

Vi prøver igen, i morgen --
en ommer , kommer der bare lidt fugt fra samlingen er nok til at han dumper hvis han kommer til rørlægger prøven
det gamle rør ser ud til at være fra wavin , så er det ret nemt at skifte pakning og ring uden at skulle have røret mere fri
Som andre siger så er den gal.
Det kan godt være det er sådan at det firma plejer at gøre. Men det er ikke udført korrekt elelr leovligt. Der findes specielle materialer til at samle metal og plastrør og disse skal bruges så det er helt tæt. Du kan overveje at anmelde til til rtte styrelse så det rammer deres autorisation.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Det hjælper ikke meget at de udskifter den på grund af utæthed og den så stadig er utæt.

Fortalte hvorfor en udskiftning af vandlåsen skulle hjælpe på lugtgener? Hvad var fejlen?

en anden ting er at der der brugt en p-vandlås , hvilket også er det bedste
men afløbsskålen er ikke beregnet til nedstøbning , men derimod til pladegulv
og der må ikke være vandlås i afløbsskålen også
Afløbet er nu korrekt nok til et betongulv, da det er beregnet til smøremembran.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis