Skiftekontakt til 2 lamper

Er det tilladt at erstatte en enpolet afbryder, der kan afbryde for lampe1 og lampe2, og er forbundet til M1 og herefter erstatte denne enpolede afbryder med med omskifter K, så K kan betjene både lampe1 og lampe2 ?
Se viste lampeudtag, diagram1
Formålet skal være:
1 At få lys i lampe1 uden, der er lys i lampe2 og øvrige lamper i installationen, K sluttes til fase
2 At få lys i lampe1 og lampe2 samtidigt, når der er lys i de øvrige lamper i installationen, K sluttes til M1
3 Afbryde lampe1 med afbryder A, når der er lys i de øvrige lamper i installationen, K sluttes til M1
Spørgsmål:
Er afbryder A vist rigtigt placeret i diagram1, efter fase, men før omskifter K ?
Det skal være en fast installation med kabel 3G1.5 mm2

Er det tilladt at erstatte en enpolet afbryder... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg forstår ikke de nederste korrespondanceafbrydere i diagram 3. De kan erstattes af en almindelig enpolet afbryder.

fase
Jeg forstod ikke hvad det var præcist at trådstarter ønsker. I de første diagrammer læste jeg M1 som klemmen i lampeudtaget og det så meget underligt ud. Efter et senere indlæg fik jeg det indtryk at M1 kom fra en korrespondance.

Diagram 3 var men som et spørgsmål til trådstater om det var det han mente. Det fik jeg ikke svar på, men jeg kan forstå på trådstaters kommentar, om at korrespondance er dyre, at det er ikke det han mener.

Jeg forstår stadig ikke, hvad det er trådstarter vil. Jeg har ingen anelse om hvad M1 er hans tegning. Det håbløs at hjælpe nogen, der ikke svarer på spørgsmål.

Se bort fra diagram 3.  Det var en del af et spørgsmål.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis