Maling - hths gamle hvid farve (anno 2015-2017) ral kode

HTH har skiftet farvekode. I Hillerød ville de ikke oplyse ral på den gamle, men hellere sælge nye fronter…

Jeg vil gerne have malet fronterne uden at skulle skifte alle inddækninger = samme ral kode er nødvendig.

Nogle der kender deres hvide ral på skuffer uden greb?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ellers tag en af fronterne med til en rigtig farvehandler, så kan de lave en maling der passer.

Vi prøver igen, i morgen --
Selv hvis du havde farvekoden har lågerne sandsynligvis ændret farve pga UV og anden siden de leb sat op. Så ned til farvehandleren elelr få et gratis farvekort og se omd er er en standardfarve der matcher

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
buller27 skrev den 10-04-2025 14:23:55

Selv hvis du havde farvekoden har lågerne sandsynligvis ændret farve pga UV og anden siden de leb sat op. Så ned til farvehandleren elelr få et gratis farvekort og se omd er er en standardfarve der matcher

Jeg vil næsten hellere prøve at male inddækningeene bagefter end ramme en hvid farve på øjemål. Dertil er mit syn virkelig ikke godt nok 😅

Men er det dét man gør? Altså finder en falmet hvid der passer?
Kan iøvrigt se at jeg selv år tilbage fik koden ZP-Focus Hvid S0500-N oplyst. Det gør det nok lettere for en autolakør at ramme nogenlunde rigtigt. ​
HrT skrev den 10-04-2025 14:31:40

buller27 skrev den 10-04-2025 14:23:55

Jeg vil næsten hellere prøve at male inddækningeene bagefter end ramme en hvid farve på øjemål. Dertil er mit syn virkelig ikke godt nok 😅

Men er det dét man gør? Altså finder en falmet hvid der passer?

Altså hvid plast vil med tiden ændre sig. SE fx på LKs rammer, tanker osv. som med tiden bliver gullige. Noget plast er bedre til at holde farven end andet. Men i produktionen er der også tolerancer der gør at en farvekode ikek nødvendigvis rammer lige på.

En farvehandler har udstyr han sætter på der så måler den eksakte farve som der så kan blandes.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
Annonce
Udover at farven skal passe, skal glansen jo også være den samme..

Jeg tænkte naivt at højglans var højglans.

Synes ikke farven er falmet ligesom eks rammer. Men der er heller ikke meget sol på køkkenelementerne. Det er typisk det, der får det til at falme  
HrT skrev den 10-04-2025 18:05:09

Synes ikke farven er falmet ligesom eks rammer. Men der er heller ikke meget sol på køkkenelementerne. Det er typisk det, der får det til at falme  

Ja så er det jo nemt, synes bare ikke du havde skrevet det var højglans...

je_ns skrev den 10-04-2025 18:45:57

Tror jeg heller ikke jeg gjorde. Holder højglans bedre på farven end mat?

HrT skrev den 10-04-2025 18:52:01

je_ns skrev den 10-04-2025 18:45:57

Tror jeg heller ikke jeg gjorde. Holder højglans bedre på farven end mat?

En højglans er tættere og lukker bedre af for ydre påvirkninger - men tror alle farver ændres over tid af ydre påvirkninger. Selv bil lak, trods flere x klarlak, ændres - men rengøring, voks mv. forlænger tiden...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også