Kan denne dør reddes

Hej alle. Kan denne dør reddes. Vil meget gerne undgå skift af karme, da det hurtigt løber op og vil få malet dørene blot, hvis jeg kan få den tavle af som er klistrer godt fast til døren?🙂🙏🙏 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vaf for  en dør?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Uden at kunne se døren, vil jeg foreslå at varme tavlen op med en varmepistol eller føntørrer, så bliver limen mere elastisk.
Sæt et billede ind af døren, så er det nemmere at svare dig.

Er det en standard inderdør, kan du bare skifte selve døren, har lige selv skiftet en, den kostede ikke alverden.

Vi prøver igen, i morgen --
Det er en med de gamle hængsler
Nu med billed😄
Annonce
Frede85 skrev den 10-04-2025 15:54:19

Det er en med de gamle hængsler

Ja så er den jo ikke lige til at skifte ud..

Men prøv at varm pladen op med en varmepistol, som andre foreslog,mon så ikke limen løsner sig.

Vi prøver igen, i morgen --
Ellers kan man jo osse male tavlen hvid. hvis alternativet er at ødelægge døren. Er det en massiv dør eller lyder den hul når man banker på den.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg gætter på at det er  en finerdør, altså med meget svage sider. Det er typisk for gamle mellemdøre uden fyldning.

Det er umuligt at give en sikker på at fjerne tavlen, når man ikke ved hvilken lim der er brugt. Dørens finer er også limet på, så opløsningsmidler kan måske skille døren helt ad. Det samme med varme. Hvis du førsøger at fjerne tavlen, må du have en plan b, hvis det går galt.

Jeg ville starte med at undersøge om den er fuldlimet, eller bare har en klat i hvert hjørne. Man kan undersøge det ved at skubbe et stykke papir under. Det er dog stor sandsynlighed at den har fået monteringslim over det hele. Så tror jeg ikke at man kan få tavlen af døren uden store skader.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også