Stenhøj kompressor luftmængde

Jeg har købt den her gamle Stenhøj fra 1963. Tror ikke tidligere ejer har vedligeholdt den. Den kører sådan set, men synes ikke den laver voldsomt meget luft? Jeg var netop gået efter to cylinder udgaven. Motoren kører på max spænding. Jeg kunne ikke få lov til at uploade video, men det tager ca 2,5 minut at nå fra 2 til 3 bar på min tank, tror den er 100l.
Der sad en prop i krumtapudluftningen, og der kommer en hel del luft ud når jeg tager den af. Kan det være nogle stempelringe som er slidt op?
Eller har jeg bare sat mine forventninger for højt?
Jeg har købt den her gamle Stenhøj fra 1963. Tror... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har før med held fremstillet dem af en japan spartel.
Det lykkedes mig at lave dem ud af et sæt ekstra lange diesella søgerblade, så der var nok til at lave 2x100mm fjedre. 0.3mm tykkelsen virkede til at have nogenlunde samme fjeder, så den brugte jeg. Nu tager det kun 48 sekunder fra 2-3 bar hvor det før tog 2,5 minut. :)
Jeg rensede det gamle pakningspapir grundigt af, tætnede med noget nyt samt noget loctite 3020. Det tog en krig at klippe/skære pakningen til i samme form som før! Selvom jeg brugte tricket med at slå med en hammer for at markere. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også