TV på 12v

Hej. 

Jeg har et tv i min campingvogn, som har en 220V->12V omformer. Da jeg har batteri i vognen, overvejer jeg at få tvet over på 12V.
Men tvet får strøm ind fra omformeren med sådanne et stik.... Er det nogen der ved hvad pokker jeg kan gøre med det? Kan jeg være heldig at bare klippe ledningen over og så finde to ledninger til plus og minus? 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad står der på strømforsyningen?
​Med et voltmeter burde du kunne finde ud af ​hvad der leveres hvor. ​
​At der bruges et stik med flere ben tyder desværre på at det ikke kun er en enkelt spænding. Ellers havde de sparet pengene og ​brugt er simplere stil
Hvis du har mulighed for at åbne strømforsyningen, kan du se eller måle dig til de 12V. Stiket ligner et DIN stik, så måske kunne du lave en ny ledning og derved beholde muligheden for 230V forsyning.

fase
Prøv at skrive hele modelbetegnelsen på dit tv. Måske kan man finde svaret på nettet. Hvis det kan køre på 12 V fra en akkumulator, vil der sikkert findes et kabel med kabel til lighter stik. Hvis et sådan kabel ikke findes eller har kunne fås, skal du nok ikke tilslutte det direkte til 12V. De 4 ben tyder på at der er lidt mere end bare 12V.

Jeg får målt på det i morgen og finder model navnet.... Havde glemt mit multimeter, men kan desværre ikke skille strømforsyningen ad, da den er limet :(
@godeven - hvad mener du med, at det tyder på at være mere end 12V? Der står 12V på strømforsyningens output... 

Her er et eksempel på en regulator, så man kan tilslutte et 12V TV til en akkumulator. Den sørger for at spændingen ikke kommer over 12V. Standard spænding for en fuldt opladet blyakkumulator er 13,8 V, hvis lader er tilsluttet kan den være endnu højere.

https://www.boatshare.co.uk/4-pin-12-volt-tv-regulator

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis