Reparation af mosfjerner

Jeg er den (hidtil) lykkelige ejer af en lidt ældre eldrevet Alko vertikalskærer og mosfjerner, som i flere år har fungeret upåklageligt. Men da jeg ville starte den i går, var den død ... Den 'klikker', når jeg forsøger at aktivere motoren, så den forsøger, men motoren går ikke i gang. Jeg kan se diverse steder på nettet, at jeg ikke er den første med det problem med en Alko, men jeg kunne godt tænke mig at vide, om det er noget, jeg kan ordne selv. Jeg kan ikke finde en teknisk manual, så jeg håber på hjælp til adskillelse og fejlfinding. Og er der nogle her, der har erfaring med denne type - måske kan det slet ikke betale sig at rode med det, hvis I er sikre på, at det er elmotoren, der pludselig er stået af?

kgram
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du søger på youtube kan du sikkert finde en video, hvordan du adskiller den.

Så må du igang med at måle, om der kommer strøm ned til motoren, gør der det er det motoren der er galt med, er det en motor med kul skal de måske bare motioneres  lidt, da de godt kan sætte sig fast, når maskinen har stået stille i lang tid.
Når der er noget der klikker, er der nok også et relæ, som også kan være årsagen.

Vi prøver igen, i morgen --
Ledning er knækket ved håndtag Fejlf.(motionere ledning medens du hat trykket på starthåndtag ) Løsning: Ledning kortes op.
Motor går ikke igang. Fejl.f (Tryk på startknap og stød maskinen imod græsset flere gange ) Går den i gang kan det være kul og de skal skiftes,
Motor går ikke igang: dårlig forbindelse i startknap.  ( tryk flere gange på startknap )
Jeg tror ikke der er relæ i sådan en maskine, og der er næsten aldrig betale sig at reparere his det indebærer reservedele. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for tippene! Det viste sig at være et defekt kabel... 

kgram
Perfekt

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis