Lukke Vindue af pga lyd

Hej jeg har rigtig mange maskiner og larm på den anden side af mit vindue, og ville rigtig gerne mindske dette så meget som muligt. 

Jeg har tænkt at fyre en fibergips plade på, og lukke hullet af rundt langs med vindueskarmen, så pladen bliver skruet fast rundt i vindueskarmen. Og så fuge pladen rundt.

Ville der opstå nogle problemer ved dette ? Tænkte på fugt eller kuldebro eller hvad det nu kunne være ? Det er faktisk helt nye vinduer, så de er så tætte som de nu kan blive. Det er 3 lags. Men jeg bor til leje så kan ikke bare mure hullet til eller andet hvor jeg ændrer konstruktionen 
Hej jeg har rigtig mange maskiner og larm på den... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Aftagelig klap, altså en plade jeg kan tage af og på igen ?  :) hvilken type plade tænker du egner sig bedst til at gøre så det er lydisolerende ? Evt med en gummi kant rundt så den slutter så tæt som muligt ? Bliver svært qt få den gjort fast så den er helt tæt på gerakten rundt uden at skulle skrue den fast
Det optimale ville være lydisolering udvendigt med lydskodder eller lignende beregnet til formålet. Men det er en større omkostning.
Her e rmåske lidt det du søger. En træplade med lydabsorberende og/eller reflekterende skum og et par håndtag. Lavet så det passer i vinduesrammen og holdes fast af friktion og skumemt går helt til kanten og slutter tæt til rammen

https://www.aixfoam.dk/info/anvendelsesomrade/indretning-af-rum/lydisolering-vindue?srsltid=AfmBOorMrMlXRxbsyKV6QaJUrNdS3UVS63ZeRfq8mgDhSnJbwfq37wnC

Pladen kan være en krydsfiner eller mdf-plade. Håndtagene koster ikke det store. Skummet er nok det syre. men kan fås helt ned til et par 100 kr for noget 30 cm tykt.

Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også