Reparation af mur

Jeg har skule lave en dilatationsfuge i en havemur, som jeg nu har skåret igennem og for at gøre snittet pænt og lige efterfølgende har jeg brugt en blanding af cement og sand i et forhold på ca 1:3 (på øjemål).
Pudsede så de små steder der var skallet lidt for meget af, da jeg havde savnet muren igennem.
Det er blot små felter omkring ​smittet på 1-2cm

Jeg synes dog ikke at min pudsemørtel bliver ved med at være meget porøs efter ca 24 timer tørretid og ville høre det er normalt?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sand og cement er ikke dilatations fuge, men bliver meget hårdt i det blandingsforhold.
 Du skal skære det ud igen og erstatte det af grå silikone fuge. Eller en af de nye multi fuge lim

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej EV Elmand,
Beklager jeg var uklar - sand og cement var kun til at reparere hjørnerne på snittet, men kan ikke få det til at blive holdbart. (selve dilatitionsfugen får selvfølgelig en fugemasse til udendørsbrug).
Spørgsmålet er om cement og sand er de rigtige til at reparere sådan et hjørne på en dilatationsfuge?
Okay. Sand og cement kan ikke bruges i meget tynde lag. Er det facade mur ville jeg ikke gøre noget, da det sikkert kommer til at se værre ud. Ellers kan en smule fliselim sikkert holde. 
Billede ville hjælpe på forståelsen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis