Alger gavl - Vindskede?

Jeg har gavle uden udhæng eller tagrende - har ikke selv bygget. Det giver store udfordringer med med alger/skidt, da vand render fra hver tagsten. Se billede.

Findes der en løsning på det? Er eftermontering af vindskede en løsning og kan det eftermonteres på nuværende tagsten? Og hvem monterer sådan noget, en murer?

Se billede 2 for vindeskede løsning jeg har fundet på nettet.

Er der evt. andre løsninger? 

Jeg sprøjter for alger to gange årligt, men det afhjælper slet ikke nok. 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved ikke hvad der findes af løsninger når det er ståltag, umiddelbart kunne man vel bare montere samme profil med lidt længere udhæng?
Ift murværk så kan du imprægnere det så det ikke er så modtageligt til alger og skidt , eg Storm Dry eller Sylan.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der findes jo specielle vindskede tegl, måske de kan løse problemet ?

Ellers kunne du jo kontakte en blikkenslager, tænker de kan lave en god løsning, der også ser pæn ud..

Vi prøver igen, i morgen --
Ser iøvrigt også spøjst ud at der er linjer ned ad gavlen, inddækning på billede2 er glat, men billede1 er profileret? Er der ikke noget under inddækningen der forhindrer vand i at 'skylle over'?

/BOFH 

Jeg tænker vi taler  om alm. tagsten, billede 2 er ment som en evt løsning 
johnm skrev den 07-04-2025 11:03:00

Jeg tænker vi taler  om alm. tagsten, billede 2 er ment som en evt løsning 

Ah! Ja så er det selvfølgelig løsningen fra je_ns man er ude i.

/BOFH

Annonce
@Je_ns
Måske vil Tegl-vindskede virke, men jeg kan dog ikke se hvorfor det skulle hjælpe. Vil tro at vandet fortsat vil løbe ned mellem tegl-overlappene og laver de sorte striber. Eller også ved jeg blot ikke hvordan tegl-vindskede virker (aner det ikke) - har blot mine tvivl. Kan være jeg skal kontakte forhandler.

Blikkenslageren havde jeg ikke tænkt på. Kan være jeg skal høre om han/hun har en løsning.

@BOFH
Jeg skal snart have malet facaden og vil imprægnere efterfølgende. Tænker også det vil hjælpe på det, men vil også gerne have anden løsning. Imprægnering aftager nok med tiden.

Det er desværre helt almindeligt, og noget der følger med ved at bygge huse med pudset mur og ingen udhæng.
Vindskedestenene ville have hjulpet en smule, men er ikke en mulig løsning da dækbredden er mindre end alm sten, så taget vil ikke slutte længere ude end gavlen.
Det kan løses ved at få pudset huset med algehæmmende puds, men det er en temmelig dyr løsning.

Personligt kunne jeg ikke drømme om at købe et hus uden udhæng.

Selvbygger med stort S. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også