Rep af murværk hobbyist 112 06-04-2025 16:43 HejJeg skal have pudset op så det bliver pænt inden døren monteres færdig.Hvad er fremgangsmetoden - fylder jeg bar op med puds ?Der er ikke noget løst - har fjernet skarpe kanter fra eksisterende puds.Og hvad med soklen . 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30530 7480 06-04-2025 23:59 Jeg ville sætte en hel lige bræt på muren så du har en god kant at pudse op imod. Den kan fastgøres med rawlplug og skruer, men der findes også pudsehage i murerværktøjs kassen til det formål. Dagen efter banker du let på bræt og tager den væk. Så har du en skarp kant så den lille rest mur kan pudses. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
BOFH 3909 8600 07-04-2025 11:31 Der hvor der er fuger og det tykke stykke ved sokkel ville jeg pudse/fuge først med bakkemørtel, ellers vil det ssv synke lidt i fugerne og evt komme nogle svindrevner./BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!
ev elmand 30530 7480 07-04-2025 12:14 Enig med BOFH med hensyn til dybe fuger, men sokkel ville jeg pudse særskilt så den også ligger lidt tilbage i forhold til muren. Det er så på samme måde som ude foran.Jeg kan se at sokkel er pudset glat , medens muren er berappet / vandskuret / filset. Det er altså et tyndere lag og umiddelbart efter pudsning kørt over med våd kalkost eller vandskurings bræt. (pudsebræt med skumgummi)På den måde fremstår det mere rustik og ligner resten af muren. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)