Beklædning af wediplader

Skal igang med at totalrenovere bedeværelse (gulv, vægge, vvs, interiør), og vil bl.a. montere wediplader på alle vægge. Det er af hensyn til både vand, kolde vægge og for at afrette væggene, så de bliver plane. Huset  er gammelt, så væggene er ikke helt lige, og soklen og det nederste af væggeneer lidt kolde. Så der er mange fordele ved Wedi. Har brugt dem med stor succes i et par værelser. Der satte jeg gips, spartel og væv ovenpå.

Men hvad med beklædning af dem. Jeg sætter fliser på de vådeste dele af badeværelset, men er lidt i tvivl om resten. Kunne godt tænke mig at undgå at sætte gips/fiberplader/spartel ovenpå, og i stedet blot pudse dem.
Men bliver det mon for porøst? Er der nogen der har erfaring med blot at pudse direkte på wedi eller lignende plader. Giver det problemer, hvis man vil hænge noget på væggen, eller bliver det stærkt nok?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En form for træbeklædning kunne måske også være en mulighed. Noget der kan tåle den til tider fugtige luft. Ovenpå wedi :-) Selvfølgelig ikke helt til gulv, men med 10cm flise ved gulvet. Det ville være rart, hvis man vil montere spejle, hylder osv...
Det er et lille badeværelse. Og jeg er bundet af at beholde kloak, vvs osv på samme steder for at holde omk nede. Har nok wediplader stående til projektet.

Du skal jo også huske vådrums sikring. Altså gummihud på vægge, med forstærkningsbånd ved afløb i hjørner osv. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også