Lampeudtag - afstandsring og skruer

Jeg skulle opsætte en lampe og opdagede, at lampeudtaget var løst. Det var forlænget med to afstandsringe. Nok for at udligne først profilbrædder og dernæst troldtekt, formoder jeg.

Men jeg kunne ikke få lampeudtagets dæksel på igen, da jeg spændte lampeudtaget fast. Afstandsringen er for for kort så udtaget synker ned i niveau med troldtekt og så kan dækslet ikke sættes fast / få fat.

Jeg havde en afstandsring liggende på 50mm. Den var i yderste position ikke dyb nok. Plus skruerne blev lige korte nok. Jeg kan ikke finde afstandsringe over 50 mm. Hvordan løser jeg dette bedst? PL dåsen sidder fint nok. Jeg mangler bare 10-15mm 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Passer denne med en hvid afstandsring?

https://www.wattoo.dk/pudsudligningsring-f-oe68mm-dase-h-20mm-7917006598?gad_source=1&gbraid=0AAAAAD9bYJ4yor__RSsLPhpU3yC7CCBFg&gclid=CjwKCAjwzMi_BhACEiwAX4YZULL7EQMQSlv3Y7kWCA8o_oCi4PyCzaSnjuOGUP_nW0Bo4iOCtlyauxoC-A0QAvD_BwE#ws-productView-desc
Nogen forslag?
Køb en afstandsring passende til dåsen og skær den til i rette højde. Du skal have den rette længde skruer mellem afstandsringe og lampeudtag.

fase
S. Fabrin skrev den 07-04-2025 11:57:45

Køb en afstandsring passende til dåsen og skær den til i rette højde. Du skal have den rette længde skruer mellem afstandsringe og lampeudtag.

Den højeste er for kort :/

HrT skrev den 07-04-2025 12:32:25

Sæt to over hinanden. 

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 07-04-2025 13:12:48

HrT skrev den 07-04-2025 12:32:25

Sæt to over hinanden. 

Aha, det troede jeg ikke man kunne. Så skal jeg vel blot købe det længere m4 skruer og så passer alt?

Aha, det troede jeg ikke man kunne. Så skal jeg vel blot købe det længere m4 skruer og så passer alt?
Det vil jeg tro.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis