Hvordan fikser jeg vægpanelerne omkring vinduerne hvis de er hullede og grimme?

Goddag.
Jeg har overtaget en lejlighed hvor den tidligere ejer har haft boret lidt i vægpanlerne omkring vunduerne som er lavet af træplader og paneler. 
Det ser ikke så pænt ud og jeg er i tvivl om hvordan man spartler og og maler dette med et pænt resultat.

Er det fint nok at benytte almindelig polyfilla (som jeg har brugt på betonvæggene) eller skal jeg vælge noget kemisk træspartel?

Da jeg hev en skrue ud i en af hullerne, så opstod der en grim plamage rundt om hullet. Hvordan kan man fikse det pænt? Kan man evt. tage en hobbykniv og skære det ud i en firkant og så spartle og male det? Pladen virker ikke super tyk så er bange for at skære helt igennem.

Hvilken træmaling bør jeg bruge her. Findes der en standard hvid farve og glans som de bruger til nye lejligheder?

Tak for hjælpen.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slibe, spartle, male - ssv flere omgange slibe og spartle inden maling.
På den dybe i rammen skal du lime en lus i først, malingen på vinduet er ssv ral9010 i farvekode.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Kemisk træ som spartel 
På det miderste billede er hel vinduesrammen faktisk ødelagt, der skal sættes en " lus" i . Ved udlejer hvor slemt det står til ? Hvis ikke skal du gøre opmærksom på det, så du ikke får en regning på et nyt vindue når du forlader lejemålet.
Bjarne

Det er mig der ejer lejligheden så jeg hænger selv på den :-) Tak for jeres gode råd.
Kemisk træ er alt for dyrt når det skal overmales. Brug alm træfiller.
Det nederste billede ligner noget MDF der har fået vand. Der skal alt det opsvulmede skæres væk inden du spartler.

Selvbygger med stort S. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også