Sandet underlag under gammel terasse.

Jeg skal til at lægge nye fliser. Terassen er ca 50 kvm. Den gamle terasse er alm 40x40 med brosten. Vil tro den er etableret i 1980erne. Jeg har fjernet nogle fliser for at grave ud til kloakering. Så vidt jeg kan se ligger det hele på sand. Ikke muld men gult sand ned i 70 cm dybde eller dybere. Jeg kan se at der umiddelbart under fliserne er et lag af hvad jeg vurderer som brolæggersand 2-3 cm. Hvad gør jeg her?

Jeg kan jo ikke grave 1m eller dybere til fast grund for så at lave den traditionelle opbygning med bundsikring stabil grus osv....Så bliver jeg aldrig færdig..... Det er desuden ikke muligt at komme ind med minigraver.

Planen var egentligt at grave ud så der kan lægges 10 cm stabilgrus og så brolæggersand og fliser. Det er kun til gangtrafik.

Men er det tilstrækkeligt?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hey

Ligger den gamle terasse pænt og stabilt?

Hvis ja, så har du jo allerede et stabilt underlag som er blevet komprimeret godt og grundigt med tiden. Så ville jeg bare tage de gamle sten op, fjerne afretterlaget, fylde renderne fra brostenen op med stabil, komprimere det hele og lægge nye fliser med et nyt lag afrettergrus (eller genbruge det gamle)

Mads
Den ligger ikke som en ny men er heller ikke voldsom skæv eller bulet alderen taget i betragtning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis