Brud på vådrumssikring? silass0 1 03-04-2025 16:37 Hej! På mit badeværelse er der sådan en kant, hvor silicone fugen er gået i stykker. Er vårdrumssikringen brudt? Hvad kan være nogle næste skridt for at fikse det? Kan jeg fyre noget ny siliconemasse på fx? 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
ev elmand 30530 7480 03-04-2025 18:57 Velkommen på lds.Jeg tror ikke der har været vådrumssikret der. Det ligner kanten ved en vindueskarm, hvor der vel heller ikke kommer vandpåvirkning. Så det repareres med lidt silikone eller akryl fugemasse som jeg synes det andet ligner. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
buller27 1195 03-04-2025 21:45 Vulle anbefale vådrums- eller sanitetssilikone. Selv uden vandpåvirkning bliver der ofte meget fugtigt grunden kulden fra vinduet. Ny silicone kan godt hæfte på den gamle hvis den gamle ellers er ren og intakt. Men optimalt skal den fjernes og og så i med en ny. Love er minimumsiveauet - men der regnes altid med en mindre mængde af folk har svært ved regler.