Søger mini kopbor

Jeg er på jagt efter dette: https://www.customholesaw.com/product/1-2-x-2-flat-knife-edge-hole-saw/

Dvs en bit med diameter på 1/2" som minder om et lille kopbor med skarp kant.

Kan selvfølgelig købe det på linket men bliver en smule nærig når det ender i 1000kr.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tør jeg spørge hvorfor? Der er masser af måder at lave huller på.

Skal bore en masse huller i en 15mm Ecophon plade hvor det skal flosse minimalt. 
Kan du ikke bruge et almindelig kopbor, findes nok ikke i ø15 mm
Men ofte bore de lidt større huller så et 14 mm kan sikkert sagtens bruges, og det er standard ( næste er ø15 mm)

Lyder lidt sjovt, men i sarte materialer kan man ofte med fordel køre baglæns med hulsaven, hvis den er ny og skarp...

Vi prøver igen, i morgen --
Hvad er det svære ved en "Ecophon" plade? Deres webside er uforståelig og fyldt med marketing blabla.

je_ns skrev den 03-04-2025 00:01:50

Kan du ikke bruge et almindelig kopbor, findes nok ikke i ø15 mm 15 mm kopbor til 90 kr

Men pladerne ligner rochfon plader. der har vi på arbejdet brugt træbor til dem, eller fosnerbor, for der er kanterne skarpe og derfor velegnet, i forhold til alm Hss bor

J.A.
Det løser vi....
Annonce
Et bor som dette har en skarp kant og "saver" ikke som et kopbor.

Kopbor er meget langsomme at bruge ved mange huller. De små kopbor er vanskelige at få rets stykket ud af. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ecophonplader er det samme som Rockfonplader (som en anden har skrevet).

Jeg har prøvet med træbor og det fungerer ok, men kunne forestille mig at det i linket vil være bedre ift. ikke at flosse. Der er hverken savtakker eller lignende, men blot en skarp rund kant.

Træboret er dog "godt nok" hvis jeg ikke finder det andet. 

@J.A.F: Er der stor forskel på træbor og forsnerbor til det formål? Eller er det ca. det samme.
Jonas_h skrev den 03-04-2025 13:46:59
@J.A.F: Er der stor forskel på træbor og forsnerbor til det formål? Eller er det ca. det samme.
Nej ​Fostnerbor​​​ men men det handler om og have en ren skarp kant yderst.

J.A.
Det løser vi....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis