Profilloft og tidligere loftslem

Kære alle. Vi har overtaget hus. 3 af værelserne har der tidligere været adgang til loftslem. Der er ikke adgang til loft fra værelserne. Har i nogle gode forslag til, hvordan det kan gøres pænt. Havde tænkt at sætte en lampe op, som passede til. Alternativ købe loftbrædder og sætte op. Eller skal hele loftet ned og dampspærre på. Håber på nogle gode råd, tak 🙉🙈☺️🙏 Og planen er, at loftet skal males hvidt 😎
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det må være nok med 1 stk adgang til loftrum. Det kunne så være der hvor loftet er blevet hvidt. Men du må skaffe dig adgang og derfra bestemme hvilken der virker bedst. Jeg ser der smutter en "knap nok lovlig) ledning op. Så mon ikke det er der der benyttes. 
De andre rum synes jeg ikke du kommer uden om at sætte nyt loft op. Den type loft kan netop købes hvidludet / malet til små penge 180- 220 kr./kvm Og så skal der sættes ny dampspærre op.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg tror slet ikke der er dampspærre da der er et hul efter jeg fjernede den ledning. Og kan mærke isolering derfra.
Jeg har besluttet at sætte loft i det 4 kantede område. Tænker det er flottere end den plade. Vi har ikke råd til at få det hele ned. Der er også papiruld på loftet og vil undgå at det vælter ned. 😅
Er der noget i kan anbefale at klodse op med hvis jeg fylder rummet med listeloft. Tænker jeg skal med en sømpistol skyde loftbrædderne ind i firkant og håber ideer til hvad der kan klods op med så det bliver nogenlunde lige. Tænker at denne løsning er billig og flottere end det ser ud idag. Og skal have malet loft hvidt alligevel 🙏
Man kan sagtens tage loft ned uden at papiruld falder ned. 
Men det er ok med loftsbrædder over plade og så male det hele hvid. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også