Hjælp til stenhøj kompressor

Jeg har brug for råd og vejledning til min 3cyl stenhøj kompressor 🙈

Jeg har fået kastet mig ud i et projekt så jeg kan vandpolere. I den forbindelse har jeg fået god gammel stenhøj kompressor med i handlen.

Jeg må nok erkende jeg dårligt vidste jeg købte da jeg erhvervede mig den kompressor…

Tænker sådan som nye remme, generel vedligehold osv.

Kan man få nogen til service sådan en ældre model?? Har kontaktet stenhøj og de sagde det var ikke noget de kunne hjælpe med!

Nogen der ved hvilke remme der passer på? Kunne godt tænke mig et sæt friske da dem der er på nu drysser. Tænker de ikke er så friske mere😊

Håber nogen vil guide mig lidt 👏🏻
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Står der et typenummer på kompressoren? 

fase
Det her er hvad jeg kan finde på den 🙂
Om det er typenummer tør jeg ikke sige 🙈
K112 er typenummeret
Men synes ikke rigtig det passer med en 4 kw motor, som jeg husker ligger de fra 5.5 - 7.5 kw afhængig af hvor højt tryk man vil køre op på...  10 bar på en 5.5 kw, og 15 bar på en 7.5 kw..

Men køre den op til 7-8 bar er en 4 kw sikkert ok...

Vi prøver igen, i morgen --
Så med 4kw har jeg mindre effekt end det en k112 burde ha?
Majbæk skrev den 01-04-2025 22:31:51

Så med 4kw har jeg mindre effekt end det en k112 burde ha?

Ja det er jeg rimelig sikker på..

Men måske der er monteret en 4kw, da en 5.5 kw ofte er i overkanten til 16 amperes sikringer..

Men hvor højt tryk kan den køre op på?

Den kan også være gearet ned, så den stadig kan levere 15 bars tryk, men så yder den ikke så mange liter luft pr minut.

Nu ved jeg ikke med vandpolering, men de fleste luftværktøjer køre på omkring 7 bar i tryk.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Remme kan du tage af, og ofte kan der ses en type og størrelse på ryggen af dem. Ellers tage dem med til en smed eller andre som forhandler remme. De har et måleværktøj som kan udmåle størrelse.
Du skriver ikke postnummer eller andet der kunne indikere hvor i landet du bor, men der er mange service firmaer inden for kompressorer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er et gammelt Stenhøj logo der er på tanken. Selve kompressoren ser ikke så gammel ud. Jeg gætter på at den er sammensat af forskellige dele.

Hvis remmene ​har drysset lidt, men ellers ​ser gode ud, er det ikke nødvendigt at skifte dem.

Du skal nok måle remmene og bestille ud fra de mål.

Der er en vejledning her:
https://www.fecconsulting.dk/nyheder/172-hvordan-maler-man-en-kilerem

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også