hvilken type fugepistol?

Hej. Jeg er blevet dødtræt af de der billige pistoler som giver problemer på den ene eller anden måde, så nu er jeg gået i gang med at kikke på noget mere professionelt grej som kører på batterier. Men inden et køb vil jeg meget gerne bede om noget info baseret på jeres personlige erfaringer. Hvilken type bør jeg vælge? (max. beløb 2000 kr)

Mvh Jcr1818
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nok mest praktisk med en der passer batteri med dine nuværende maskiner..

Jeg købte for  ½ år siden en Milwaukee M12 PCG/310C-0 , den kostede lige knap 1000 kr på tilbud uden batteri og lader.
Den er jeg utrolig godt tilfreds med, men har ikke prøvet andre fabrikater.
(den køre utrolig længe på et 2 ah batteri)

Vi prøver igen, i morgen --
Ok - så tror jeg at jeg vil købe mig en i dag. Det bliver en MAKITA som matcher mine andre maskiner mht. batterierne. Tak for info.

Mvh Jcr1818
jcr1818 skrev den 31-03-2025 14:41:06

Ok - så tror jeg at jeg vil købe mig en i dag. Det bliver en MAKITA som matcher mine andre maskiner mht. batterierne. Tak for info.

Ja den overvejede også Makita, da jeg også har noget af i 18 volt, men har også noget Milwaukee i 12 volt, så derfor valgte jeg den, den er lidt lettere da de små 12 volt 2 ah batterier ikke vejer ret meget. (0,2 kg) samt den også var billigere..

Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har modellen fra makita til 18 volt og med rør til poser også. Fungerer super godt og bliver brugt relativt ofte. Tænker jeg nok du skal blive glad for. 

BTA Handyman skrev den 31-03-2025 21:35:41

Jeg har modellen fra makita til 18 volt og med rør til poser også. Fungerer super godt og bliver brugt relativt ofte. Tænker jeg nok du skal blive glad for. 

Er poseløsningen bedre end de der 300 ml patroner ud fra din erfaring? Er poserne nemme at få fat i og er der noget prismæssigt at spare i forhold til de dyre patroner? 

PS: Maskinen fra makita er bestilt:)

Mvh Jcr1818
Annonce
Typisk koster poser og patroner næsten det samme, men poserne indeholder næsten dobbelt så meget - så du sparer en del.
Dog skal man også lige have en spids med til poserne
swayde skrev den 01-04-2025 12:42:21

Typisk koster poser og patroner næsten det samme, men poserne indeholder næsten dobbelt så meget - så du sparer en del.

Der er fugespidser med til den makita fugepistol. 

BTA Handyman skrev den 01-04-2025 15:28:10

Genbruger du dem? I så fald, hvordan gør du dem rene?

HrT skrev den 01-04-2025 20:29:40

Hvis han gør ville det i hvert fald være topmålet af nærrighed. En ny spids koster 3kr

Selvbygger med stort S. 
HrT skrev den 01-04-2025 20:29:40

Der følger 3 spidser med til fugepistolen. 

Det er ret nemt at rengøre afhængigt af hvad det er der sidder i, men er det elastisk fuge så kan du bare trække det ud når det er størknet, tager 2 sek. og en ny makita spids koster 30 kr. ikke 3 kr. ved godt man kan få nogle billige skrammel spidser til 3 kr. 

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis