Køleskab køler ikke ordentligt

Totalt øv køler mit ASKO-køleskab ikke ordentligt. Jeg har købt det brugt for kun en måned siden (sandsynligvis 3 år gammelt) kan nu ikke få fat i sælgeren 😡

Vil helst ikke købe nyt nu - så overvejer reperatør men er bange for hvad en rep vil koste (i forhold til nyt)

Har nogle erfaringer med reparation af ASKO køleskab? Og priser…

Der er lys i og det kører - også propel foroven men kølingen er elendig og kan kun komme ned på 10 grader…
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  
Køre kompressoren hele tiden ?
For gør den ikke det, er det nok en defekt termostat, og den er forholdsvis billig.

Har det virket ok, imens du har haft det ?

For har det lagt ned under transporten, skal det stå oprejst i nogle timer inden man tænder det.
Er det tilfældet så sluk for strømmen og lad det stå gerne i 3-4 timer, inden i tænder igen, så vil det virke igen hvis det er det der er problemet.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg ved ikke om kompressoren kører …. Kan man høre om den gør det? Propel øverst inde i køleskabet kører ..
SUPERFLYER skrev den 30-03-2025 13:49:36

Jeg ved ikke om kompressoren kører …. Kan man høre om den gør det? Propel øverst inde i køleskabet kører ..

Det ser ud til at køleskabet er indbygget, så det kan nok blive svært at komme til at føle på kompressoren, om den kører. Men prøv at slukke for køleskabet som je_ns skriver, og tænd igen. Hvis temperaturen falder, kører kompressoren.

fase
Hvordan justerer du temperaturen?
Hvis du skal dreje et hjul med tal, så får du lavere temperatur på de høje tal end de lave. Tallene henviser altså ikke til temperaturen, men er hvor meget kompressoren skal køre.
Du har forhåbentlig stillet køleskabet op så der er mindst 5 - 10 cm.luft mellem gulv og køleskab og lignende over køleskabet.

fase
Annonce
Benene i bunden sørger normalt for nok afstand, men det er vigtigt at der er mindst 5 cm i toppen. Normalt er der også et krav om 5 cm afstand fra bagside og ind til væg. De præcise krav står i installationsvejledningen.
Hej @SUPERFLYER
Hvad fandt du ud af?
Vi har et køleskab magen til, ca. 4 år gammelt, som gør præcis det samme, køler til ca. 10 grader.
Vi købte den “store” Asko-pakke og har haft problemer med både ovn, opvaskemaskine og nu også køleskab (alt er kun 4 år gammelt og købt nyt)
Hvis man ser bort fra at noget synligt kan gå i stykker, kan et køleskab kun have to typer fejl. Det virker ikke eller det køler ikke rigtigt.

Årsagen kan være mange forskellige ting, fx defekt termostat, defekt elektronik eller manglede kølemiddel. Det, der løsningen for et køleskab behøves, er ikke sikkert løsningen for et andet, selvom symptomerne er de samme. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis