Overvejer, hvad jeg skal stille op med denne "Grand Canyon", der går hele vejen rundt om vinduet og terrassedøren – et resultat af nogle fremmede ("håndværkere"...) som for mange år siden skiftede samtlige vinduer og døre i huset.
Det blev gjort med koben og muller, hvilket resulterede i store flækkede karme overalt. Det blev dengang klaret med nogle brede lister på 5 cm eller mere... suk.
Nu, 20-30 år senere, er jeg i gang med at udskifte karme og forskønne det lidt.
Jeg overvejede at save en flot, lige kant hele vejen rundt, men jeg har endnu ikke fundet et værktøj, der egner sig til opgaven.Jeg har forsøgt med både en lille rundsav, en mini-rundsav og en mini-dyksav, men ingen af dem kan komme langt nok ind i hjørnerne.Min Feincutter (multicutter) kunne måske klare det, men det vil tage en krig at save hele vejen de 4–5 meter rundt.
Så nu overvejer jeg i stedet at fylde det op med noget XXXXX-flydende-XXXXX, som kan hærde op og få nogenlunde samme hårdhed som træ.
Karmen skal males hvid til sidst og der skal skrues noget rullegardin op, så jeg kan ikke bare smide nogle gulvpaneler på (som jeg har gjort andet steds hehehe, se billede)
Grand Canyon er 1cm til 2.5cm dyb/bred
Men hvad skal der stå ved XXXXX
I am (still) so full of it.....