Teglsten som tag på et punktfundament?

Jeg er ved at bygge kolonihave, og jeg er kommet i undren. Kan man lave et tag af teglsten, når konstruktionen står på punktfundament? Huset måler 65 kvm udvendigt.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på siden  
Ja det er der ingen problemer i, et tegltag består jo af mange enkelte tegl, så det er ret fleksibelt..

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 27-03-2025 20:56:46

Velkommen på siden  
Ja det er der ingen problemer i, et tegltag består jo af mange enkelte tegl, så det er ret fleksibelt..

Tak for svar! Det ville ikke blive for tungt for fundamentet?

mhvejs skrev den 28-03-2025 12:57:29

Velkommen på siden  

Det er nok ikke sådan lige at svare på, det kommer jo an på jordbundsforhold, og antallet af punktfundamenter, og hvor langt ned i jorden de går.

Men et let tag vil selvfølgelig give lidt mindre tryk på punktfundamenterne.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 28-03-2025 13:17:21

mhvejs skrev den 28-03-2025 12:57:29

Velkommen på siden  

Det er nok ikke sådan lige at svare på, det kommer jo an på jordbundsforhold, og antallet af punktfundamenter, og hvor langt ned i jorden de går.

Men et let tag vil selvfølgelig give lidt mindre tryk på punktfundamenterne.

Tak for dialogen.

Hmm. Jeg skal være ærlig og sige, at det er første gang jeg nogensinde bygger noget. Er der noget jeg kan gøre for at forbedre jordbundsforholdene? Jeg tænker at sætte mange punkter, da jeg godt kan lide at være over-sikker i konstruktion. Hele grunden skal jævnes, så jeg har rig mulighed for at manipulere jorden på mange måder før byggeriet starter.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis